Reinforcement Positive untuk Meningkatkan Kemandirian pada Anak Retardasi Mental
Abstract
Dari asesmen yang dilakukan memiliki tujuan adalah untuk meningkatkan kemandirian pada klien retardasi mental. Selain itu, asesmen juga bertujuan untuk mendapatkan dinamika kepribadian Klien guna menentukan diagnosis Klien. Metode penelitian yang dilakukan dalam penelitian ini adalah metode wawancara, observasi, dan tes psikologi, hal ini dilakukan guna Untuk menggali data tentang diri klien dan membangun hubungan baik dengan klien (rapport). Klien belum mampu menyiapkan sendiri baju untuk pergi ke sekolah, klien mampu menyiapka bukunya sendiri dan klien mampu membersihkan tempat tidur sendiri. Setelah melakukan penelitian ini klien menjadi lebih mandiri dalam melakukan aktivitas dan tugas sehari-hari
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International. that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.