Evaluasi dari Proses Menghafal para Santri dan Santriwati Madrasah Diniyah Takmiliyah Awaliyah (MDTA)
Abstract
Akal fikiran diberikan ke semua manusia yang menjadi anugerah terbesar dalam hidupnya. Tujuan penelitian ini dilakukan guna mengetahui proses santri dan santriwati madrasah diniyah takmiliyah awaliyah. Metode penelitian yang digunakan dalam melakukan penelitian ini adalah penelitian tindakan yaitu para peserta didik diharuskan untuk mengembangkan bakat mereka yaitu menghafal kemudian para pendidik. Efek hasil dari penelitian adalah menggambarkan mengenai arti dari sebuah perjuangan yang serius. Kesimpulan bahwa evaluasi merupakan proses dalam penentuan nilai untuk hal yang objek berdasarkan pada tujuan tujuan yang ingin dicapai
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International. that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.